Wizualizacja przedsiębiorstw jako krok do...
Komentarze: 1
Wizualizacja, którą stosuje agencja public relations to tylko jeden z filarów, na których opierają się tożsamość i wizerunek firmy. Jest on jednak bardzo ważny, ponieważ „Podatność na obrazy jest u przeciętnego kupującego znacznie silniejsza niż na argumenty słowne”. Coraz wyraźniej kupujący daje się sterować, prowadzić formom, kolorom, wymiarom – czyli optyczne uchwytnym cechom indywidualizującym. Im klarowniej jest ukształtowany system identyfikacji, tym mniej słów trzeba powiedzieć otoczeniu, kim chce być przedsiębiorstwo i co może zaoferować.
System identyfikacji wizualnej jest zatem narzędziem rywalizacji o miejsce w świadomości potencjalnych odbiorców, który doskonale wykorzystuje agencja public relations. Opiera się on na jednym z najstarszych chwytliwych marketingowych skrótów – AIDA (skrót pochodzi od pierwszych liter angielskich słów: Attention – uwaga, Interest – zainteresowanie, Desire – pożądanie i chęć i Action – akcja, działanie). Komunikacyjnym celem systemu jest więc: zwrócenie uwagi, a następnie wywołanie zainteresowania i pożądania odbiorcy, aby skłonić go do skorzystania z oferty firmy poprzez zabiegi, które wdraża agencja public relations. Ponieważ przepływy informacji i technologii wywołują liczne naśladownictwa, upodabniające oferty różnych wytwórców, rola wizerunku organizacji jako rynkowego wyróżnika, jej „odmienność” stale wzrasta.
Dodaj komentarz